Friday, April 19, 2013

Provbelastning nästa vecka

Hej!

Jag har tittat i provkalendern och hittar två prov - svenskan och idrotten. Sen har ni vad jag förstår en matteuppgift som är en förberedelse inför nationella provet.

Rent generellt kan jag väl säga att till min uppgift behöver ni ju inte förbereda er i princip utan får all lektionstid till att undersöka och skriva. Å andra sidan är matten en "stor" läxa men inte ett prov. Jag tänker att de så att säga tar ut varandra.

Däremot ligger två examinerande uppgifter (vad vi nu än väljer att kalla dem) på samma dag: halva svenskan och idrotten.

Jag säger så här: jag hoppas att majoriteten av klassen anser att det är en rimlig arbetsbelastning när det gäller min uppgift och att den är hanterbar under de förutsättningar jag ger. Om ni däremot upplever att det inte fungerar alls för er, så vill jag att ni meddelar mig rätt så omgående, så ska jag se vad jag kan hitta för lösning för er. Om ni inte hört av er innan måndag förutsätter jag att ni skriver enligt planerna.

Trevlig helg!

No comments:

Post a Comment