MEN det betyder inte att ni slipper arbeta!
Om någon vill sitta i klassrummet och arbeta så får ni be en lärare öppna åt er.
Följande uppgifter gäller:
A) Ni som ännu inte har skrivit färdigt och eller publicerat era texter på "Riktigt fattigt" - GÖR DET!!!! Om ni inte vet hur man gör för att publicera - be om hjälp från någon som redan gjort det.
B) Ni som ännu inte lagt upp någon källkritik och eller kommenterat på någon annans inlägg om källkritik - GÖR DET.
C) Denna uppgift ska alla göra. Ni som har gjort A och B - ni gör den nu. Övriga gör den hemma.
Sista uppgiften till "Riktigt fattigt" - Utvärdering av projektet
1) Vad tycker du om din arbetsinsats och din inställning under den tid vi arbetat med Riktigt fattigt?
2) Hur tycker du att din text och ditt tal blev? Uppnådde du de mål du tänkt dig? Varför blev det så? Hur kunde det ha blivit bättre?
3) Hur tycker du att din grupp fungerade? Hjälpte ni varandra? Varför eller varför inte?
4) Camilla och jag tycker inte att projektet fungerade så bra: deadlines hölls inte, många körde på i samma hjulspår och vågade inte prova något nytt etc. Vad tycker du? Motivera dina åsikter.
Eleven diskuterar utförligt och nyanserat sin egen och
andras roll och betydelse samt tar utgångspunkt i det vid sitt eget
handlande.
|
|
|
|
|
|
Dessutom utvärderar
eleven presentationen med omdömen utifrån uppsatta mål. I utvärderingen
diskuterar eleven möjliga alternativa lösningar och föreslår vid behov
förbättringar.
|
Enkla omdömen och diskuterar översiktligt
|
|
Nyanserade omdömen och deltagarnas respons och
diskuterar utförligt
|
|
Nyanserade omdömen och deltagarnas respons och
diskuterar utförligt och nyanserat
|
|
|
|
|
|
|
Eleven diskuterar egna och andras attityder,
värderingar och handlingar i samband med presentationen
|
Diskuterar översiktligt
|
|
Diskuterar utförligt
|
|
Diskuterar utförligt och nyanserat
|
I diskussionen framför eleven argument för sina åsikter
samt visar respekt för andras åsikter.
|
Enkla argument
|
|
Välgrundade argument
|
|
Välgrundade och nyanserade argument
|
No comments:
Post a Comment