Thursday, October 24, 2013

jag vill varar din Margareta, bara vara din Margareta

ååhh Thomas, när jag ser dig sitta,
börjar hela jag glittra.
ååhh Thomas du är så len,
du ger mig andningsproblem.
ååhh Thomas du är så fin,
jag vill bara rida på vår delfin.
ååhh Thomas du är så bra på att rappa,
jag tror vi har samma pappa.
ååhh Thomas

Skolan

Skolan får mig att glömma det fria,
Vad som än händer, påverkar inte min lycka,
grått och hårt får mig att känna,
att jag saknar att vara hemma,
men än idag så strider jag,
för en lycklig dag som jag själv får ha.



5-7-5

En dag i Japan,
Kom en atombomb från skyn,

Den döda allihopa.

SA DU STEN!
Du är så tyst, så ouppmärksam men
ändå förstående, vara rädd är förståligt
men att skada någon är inte din stil.
Sa du sten?

Tystnaden är det ända som behövs
när vi är fokuserad inför dit mål.
Du blir omänsklig när situationen slår till
men ändå säger vi,
Sa du sten?

Ger du dig in på något
gäller det liv och död,
spänningen stiger just när ni slår ner
vad är valt?
Sa du sten?

Du är en mästare och alltid hård,
vinst över sax kommer alltid,
jag ser glädje jag ser glöd
du vet vad vi skriker
du är sten!

Sonett


ABBA
Alla har vi någon gång
känt såhär
Känns det så att vara kär
att älska någon utan tvång

CDDC
Rosens röda blad
gråter tunga tårar
Överlevt flera vårar
men vågar inte vara glad

EFFE
Liksom rosen är vi två
fast vi ingenting klarar
Vi vår kärlek sparar
för att det i framtiden ska gå

GG
Vi är ödet du och jag
låt oss hålla ut ett tag


Haiku

Hör du vindens sus
Ljud av liv som snabbt tar slut
Och kvar oss lämnar

Tre fina rader

Träden susar, och små barn de busar
u brinner, till helvetet försvinner
Jorden skakar, sorme är tillbaka

No comments:

Post a Comment