Tuesday, May 21, 2013

Kompletteringar svenska

Skriftligt

När det gäller det skriftliga har jag gott om underlag. Alla måste försäkra sig om att rapporter/artiklar etc. finns upplagt på riktigtfattigt.se OMGÅENDE. Jag kan inte säga exakt när jag går in och bedömer de som finns kvar. Men om det inte finns där då så missar man det. Debattartiklarna kommer jag att börja med under veckan och de kommer att väga tungt för många.

Språksituationen i Sverige

Denna uppgift testas nästa vecka. Förbered er noga. Ni som har angett att ni vill redovisa muntligt gör detta för mig den 30/5 (jag gör lista och ni kommer in en efter en). Ni som redovisar skriftligt gör det alla samtidigt på fredagslektionen den 31/5. Det finns inte stora möjligheter att ta igen denna om man missar den. Ett E krävs för att man ska kunna få E på kursen.

Tal, epokprov, grammatik och diskussioner

En del av er behöver komplettera dessa moment och det står i era ämnesdokument om ni behöver göra det. Kontrollera kommentarerna. Det är ERT ANSVAR att kolla om ni ska komplettera. Information kommer att läggas i era svenskmappar (med uppgift, tid och plats) senare i veckan.




No comments:

Post a Comment