Wednesday, December 7, 2011

Topic texts bedömda

Jag har bedömt de texter ni skrev om olika ämnen rörande den engelskspråkiga världen. Tänk på:

  • Bedömningarna är till för att ge er en uppfattning om var ni ligger. Jag använder dem inte som underlag för betygssättning eftersom de inte skrivits endast delvis i skolan.
  • Jag har inte jämfört med ursprungstexterna (ex. Rough Guides etc.). Bara ni själv vet alltså hur mycket av språket som är "ert eget". I vissa fall har jag lite fått en känsla av att jag suttit och bedömt någon helt annans engelska... När det gäller detta får ni själv avgöra hur träffade ni ska känna er!
  • Jag har använt omarbetningshistoriken för att se exakt hur era texter vuxit fram och hur ni har bearbetat dem. Jag har alltså inte gått på "känsla" utan jag kan se exakt vad ni gjort med texten. Det generella intrycket är att ni måste bli mycket bättre på att bearbeta era texter.
  • Om man laddat in sin text färdigskriven från Word har jag inte kunnat bedöma om ni har bearbetat era texter.

No comments:

Post a Comment