Friday, September 14, 2012

Svenska planering.

Efter att ha frågat nästan alla om vilken examinationsform ni föredrar för att visa kunskaperna på resten av boken så blev resultatet så här:
6 röster för hemtenta
12 röster för vanligt prov
3 nedlagda eller icke närvarande röster

Många av er gjorde jättebra ifrån er på boksamtalen. Vilken förbättring från förra terminen när ni hade muntlig examination på texter! Kul att se sådan utveckling!

Så majoriteten vill alltså ha ett traditionellt prov. MEN när jag pratade med sista gruppen så framförde de önskemål om att kunna välja examinationsform och eftersom jag då kom på att ni faktiskt kommer ha ett "vanligt" prov på text senare så känner jag att jag nog ska vara snäll och ge er den möjligheten.

Alltså: Ni läser nu vidare i romanen. Att läsa hemma är en stående läxa och jag förväntar mig att ni planerar er läsning väl. Torsdag v42 kommer provet vara. Vill man då göra en hemtenta istället så kan man arbeta med hemtentan den lektionen samt hemma i en vecka. Deadline för hemtentan är alltså fredag v43.

Tidsplan:
v38 Muntliga redovisningar mördare. Fredag deadline för utredande text.
v39 Argumenterande text och tal
v40 Praktik
v41 Argumenterande text och tal - redovisningar. Fredag deadline argumenterande text.
v42 Torsdag: Prov/hemtenta Låt den rätte komma in. Fredag: Ondska i litteraturen (litteraturhistoria)
v43 Ondska i litteraturen
v44 Höstlov
v45 Ondska i litteraturen
v46 Ondska i litteraturen. Prov fredag.

No comments:

Post a Comment