Monday, September 26, 2011

Respons på rapporten

Jag har börjat skriva respons på era rapporter nu och det finns en del saker som kan vara bra att veta.
  • Responsen finns längst ner i era dokument (rapporterna) i form av de kunskapskrav vi gått igenom.
  • Kunskapskrav som är överstrukna med grönt har ni klarat av.
  • Ser ett kunskapskrav ljusgult ut (även en del av de gröna kan ha ljusgult över sig) betyder det att jag kommenterat det. Klickar ni på det ljusgula kommer "rätt" kommentar upp.
I era betygsdokument för hela kursen (som jag har delat med var och en av er), har jag med knallgult markerat de kunskapskrav ni nu visat att ni klarat av och kommenterat med vilken uppgift ni klarat det (i detta fall "Rapport, v. 38").

Kunskapskravet markeras med knallgult om man har klarat av det en gång och sedan med grönt om man klarar av det fler gånger. En den kunskapskrav är det nämligen meningen att man ska kunna utföra på olika sätt. Man ska till exempel kunna skriva flera olika typer av texter, inte bara en.

Jag sätter inte betyg på enstaka uppgifter, utan bara på fullbordad kurs (allt enligt reglerna). Efter en uppgift som rapporten kan ni alltså se vilka kunskapskrav ni nått och vilka ni har kvar. 

No comments:

Post a Comment